Polityka Prywatności – NONIKO

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Sklepu internetowego NONIKO

31.03.2025

1. Postanowienia ogólne

1. Niniejsza Polityka Prywatności (zwana dalej „Polityką”) określa zasady przetwarzania oraz ochrony danych osobowych w związku z korzystaniem z usług sklepu internetowego NONIKO (dalej: „Sklep”).

2. Administratorem danych osobowych jest:

  • NONIKO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
  • Adres siedziby: ul. Emilii Plater 55, 00-113 Warszawa, Polska
  • Forma prawna: SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
  • KRS: 0001158133, data rejestracji: 7 marca 2025 r.
  • NIP: 5253038024
  • REGON: 541112154
  • Adres e‑mail do kontaktu: kontakt@noniko.pl

3. Administrator zobowiązuje się do ochrony prywatności Użytkowników oraz przetwarzania danych osobowych zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.


2. Zakres i cel zbierania danych

1. Realizacja zamówień
– Dane zbierane w celu realizacji zamówień i dostarczenia produktów: imię, nazwisko, adres dostawy, adres e‑mail, numer telefonu (opcjonalnie), a w przypadku firm – nazwa firmy, NIP.
– Podanie powyższych danych jest konieczne do zawarcia i wykonania umowy sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

2. Rejestracja konta (opcjonalnie)
– Użytkownik może założyć konto, podając login (lub imię i nazwisko), adres e‑mail oraz hasło.
– Celem jest umożliwienie korzystania z dodatkowych funkcji (np. wgląd w historię zamówień).
– Podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO (świadczenie usługi konta).

3. Newsletter (opcjonalnie)
– Użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie newslettera, w którym przesyłamy informacje o nowościach, promocjach i ofertach.
– Podstawą przetwarzania jest zgoda Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Zgoda może być w każdej chwili cofnięta.

4. Kontakt z obsługą Klienta
– Podczas kontaktu (np. przez e‑mail kontakt@noniko.pl lub formularz na stronie) Użytkownik może przekazać dane niezbędne do udzielenia odpowiedzi (np. imię, nazwisko, adres e‑mail, numer telefonu).
– Dane przetwarzane w celu obsługi zgłoszenia i ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. b lub f RODO).

5. Marketing i działania analityczne
– Administrator może przetwarzać dane Użytkowników w celach marketingu własnych produktów i usług (podstawa: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes administratora).
– Jeśli wymagają tego przepisy prawa (np. w przypadku profilowania lub e‑mail marketingu), Administrator uzyska odrębną zgodę Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).


3. Okres przechowywania danych

1. Dane osobowe przetwarzane w celu realizacji zamówień i wynikających z nich umów będą przechowywane przez okres niezbędny do ich realizacji i rozliczenia, a po tym czasie – przez okres wymagany przepisami prawa (np. podatkowego czy rachunkowego). Zazwyczaj będzie to 5 lat liczone od końca roku podatkowego, w którym nastąpiła transakcja.

2. Dane osobowe dotyczące konta Użytkownika przechowywane są do momentu usunięcia konta lub zakończenia świadczenia usługi konta (np. na wniosek Użytkownika).

3. Dane przetwarzane na podstawie zgody (np. do celów marketingowych, newslettera) będą przechowywane do momentu wycofania tej zgody. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które miało miejsce przed jej cofnięciem.

4. Dane związane z kontaktami (zapytaniami) Użytkowników będą przechowywane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi i ewentualnego dochodzenia lub obrony roszczeń, zazwyczaj do upływu terminów przedawnienia roszczeń.

5. Po upływie ww. okresów dane zostaną usunięte lub zanonimizowane, o ile przepisy prawa nie wymagają ich dalszego przechowywania.


4. Odbiorcy danych

1. Administrator może udostępniać dane osobowe Użytkowników następującym kategoriom podmiotów:

  • Dostawcy usług kurierskich lub pocztowych (np. DHL, FedEx) – w celu dostarczenia zamówionych produktów.
  • Operatorzy płatności (np. PayPal, operatorzy kart płatniczych, Google Pay, Apple Pay, BLIK) – w celu obsługi transakcji.
  • Dostawcy usług IT (hosting, systemy informatyczne, narzędzia mailingowe) – w celu utrzymania Sklepu i realizacji funkcji niezbędnych do obsługi Użytkowników.
  • Podmioty świadczące usługi księgowe, prawne lub doradcze – w zakresie niezbędnym do wykonywania tych usług (np. rozliczenia finansowe, windykacja, obrona roszczeń).
  • Organy publiczne – w przypadku, gdy obowiązek udostępnienia danych wynika z przepisów prawa.

2. Dane osobowe co do zasady nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG). Jeśli jednak Administrator korzysta z usług dostawców, którzy mają siedziby lub narzędzia poza EOG, przekazanie danych nastąpi wyłącznie w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne (np. standardowe klauzule umowne UE lub decyzję Komisji Europejskiej stwierdzającą odpowiedni stopień ochrony).


5. Prawa osób, których dane dotyczą

W związku z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownikom przysługują następujące prawa:

  1. Prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii (art. 15 RODO).
  2. Prawo do sprostowania (poprawiania) danych, jeśli są niekompletne lub nieprawidłowe (art. 16 RODO).
  3. Prawo do usunięcia danych (tzw. „prawo do bycia zapomnianym”) w sytuacjach określonych w art. 17 RODO (np. dane nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane).
  4. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO) – np. gdy Użytkownik kwestionuje prawidłowość danych lub wniesie sprzeciw wobec przetwarzania.
  5. Prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO) – jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub umowy oraz w sposób zautomatyzowany.
  6. Prawo do wniesienia sprzeciwu (art. 21 RODO) – wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, w tym profilowania.
  7. Prawo do cofnięcia zgody (art. 7 ust. 3 RODO) – w przypadku, gdy przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody; cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność przetwarzania sprzed jej cofnięcia.
  8. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), jeśli Użytkownik uzna, że przetwarzanie narusza przepisy prawa.

Użytkownik może realizować swoje prawa, kierując stosowne żądanie na adres e‑mail: kontakt@noniko.pl.


6. Pliki cookies

1. Na stronie Sklepu stosowane są pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) w celu zapewnienia prawidłowego działania Sklepu, poprawy jakości usług oraz w celach analitycznych i marketingowych.

2. Szczegółowe informacje na temat rodzajów i wykorzystywania plików cookies znajdują się w odrębnym dokumencie Polityka Cookies, dostępnym na stronie Sklepu.


7. Bezpieczeństwo danych

1. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić odpowiedni poziom ochrony danych osobowych, m.in. przez stosowanie odpowiednich środków organizacyjnych i technicznych (szyfrowanie połączenia, zabezpieczenie baz danych, procedury uprawnień).

2. Dane osobowe przetwarzane przez Administratora są zabezpieczone przed dostępem osób nieuprawnionych, utratą czy zniszczeniem.


8. Zmiany w Polityce Prywatności

1. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce z ważnych przyczyn prawnych, organizacyjnych lub technologicznych.

2. O wszelkich istotnych zmianach Polityki Użytkownicy zostaną poinformowani poprzez opublikowanie nowej treści Polityki na stronie Sklepu z odpowiednim wyprzedzeniem.

3. Zaleca się regularne sprawdzanie aktualnej treści Polityki.


9. Kontakt

1. Wszelkie pytania, uwagi lub wnioski dotyczące niniejszej Polityki można kierować na adres e‑mail: kontakt@noniko.pl.

2. Administrator dołoży starań, aby udzielić odpowiedzi w możliwie najkrótszym terminie, nie dłuższym niż 30 dni od otrzymania żądania.


Dziękujemy za zapoznanie się z niniejszą Polityką Prywatności. Korzystanie z naszego Sklepu oznacza akceptację zasad w niej zawartych.

NONIKO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ